måndag 23 april 2018

Ändring i portföljen

Idag har jag bestämt mig för att ta bort Volati och Industrivärden från mina huvudinnehav.

Dels för att jag vill ha en mer koncentrerad portfölj och dels för att Volati har fallit lite väl mycket på senaste tiden. Jag tror att de kan prestera på sikt, men ser dem som mer riskfyllda än andra innehav jag kunde tänka mig att ta bort från huvudinnehaven. Jag har inga planer att sälja av innehav, men kommer inte att öka i dessa två tillsvidare. Nu är jag alltså nere i femton aktier i mitt huvudinnehav vilket känns bra.

I högerspalten är mina innehav som vanligt listade, här kommer en sammanfattnig om anledning till mina innehav:

Några investmentbolag:
Latour
Kinnevik
Creades
Man måste ju äta:
Cloetta
Och dricka:
Kopparbergs
Och bo och ha kontor:
Balder
Castellum
Skanska
Swedbank
Och att vara ute i naturen är bra:
Fenix Outdoor
Och så vill vi ju hålla oss friska:
AstraZeneca
Underhållnig behöver vi också:
Tobii
Starbreeze
Och två andra teknikbolag:
Atlas Copco
Hexagon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar