söndag 25 november 2018

Enformighet

I mitt förra inlägg fick jag en kommentar som hänvisade till en kortfilm av Steve Cutts. Hans animationer är bra och han har dessutom en blogg som är värd att kolla in, han är också skeptisk till all överkonsumtion https://stevecutts.wordpress.com/.

Det finns även en annan kanal som brukar länka till vissa av Steves filmer, men med andra titlar än de riktiga namnen, men den andra kanalen verkar utnyttja Steves filmer för att försöka sälja sin bok om hur man blir rik.

I alla fall så tycker jag att nedanstående film är värd att tänka på. Om det enda du har att se tillbaka på från livet är jobbet på ett kontor så kan det vara värt att tänka om om det verkligen är vad du vill. Jag säger inte att alla ska försöka spara ihop massor av pengar och sen leva som ekonomiskt fria utan att jobba, men många verkar inte ha något annat liv utanför jobbet. Själv kommer jag nog att jobba på ett eller annat sätt tills jag dör, men fasta tider på ett kontor med enformiga uppgifter känns förlegat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar