måndag 7 januari 2019

Nytt bankkort

Detta inlägg innehåller en annons för kortjämförelsesidan Kortio och innehåller annonslänkar.

Då var årets andra vecka igång, och den första veckan för i år där börsen är öppen hela börsveckan. Ett mål jag har är att följa börsen och annat onödigt brus mindre, det har blivit lite för mycket i perioder. Att bara logga in på Avanza max någon gång i veckan känns som något jag borde sträva mot. Att logga in ofta är bara onödigt slöseri med tid, jag ändrar ändå inte min strategi som resultat av plötsliga händelser.

Jag har inte tänkt köra massor av affiliate här på bloggen, men eftersom jag bytte bankkort i helgen och har en passande sida så blev det två i rad. I helgen passade jag på att beställa bankkort från Norwegian då de inte tar någon uttagsavgift utomlands.

Nästan alla banker tar en avgift för uttag i bankomat på 30-50 kr, vilket inte ICA-banken eller tydligen Norwegian gör. Eftersom ICA tar 25 kr i månaden för att ha deras kort och Norwegians är gratis så har jag nu bytt och slipper betala för bankkortet samtidigt som jag fortfarande har fria uttag utomlands (förutom valutaväxlingsavgiften dock). Det blir 25 kr mer i månaden över till investeringar nu, jag ska även se över andra utgifter som jag kan skära ner på kommande tiden, även om mina utgifter ligger på en relativt låg nivå redan.

Om du använder länken nedan så kommer du till Kortio, en tjänst för att jämföra kort.

Länk här

3 kommentarer:

  1. Santander har varken avgift eller växlingspåslag på det gratiskort jag har. Vet inte om de har kvar korten som är avgiftsfrialängre dock :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det står på Santanders sida att första året är gratis, sedan 195 kr per år, men det verkar vara ett bra kort.
      På Norwegian får man för övrigt bonus på allt man köper, så 1% av allt man köper med kortet får man flygbiljetter hos dem för.

      Radera
  2. Letar du efter ett skuldkonsolideringslån, osäkra lån, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital mm! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. E-post till: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera