fredag 18 oktober 2019

Jultidningar

Nyligen såg jag reklam för jultidningar, inte för att julen är så nära än, men det ska tydligen börjas tidigt.

Att jultidningar ens finns kvar nu med onlinehandel är lite märkligt. Det kunden köper är väl i princip att slippa gå in på en hemsida och själv klicka hem produkten som önskas, för att barnen ska lära sig hur det kan vara att jobba som säljare.

Jag minns när jag var liten och sålde jultidningar, det var inte det mest lättsålda, men man har inte så många möjligheter att dra in extrapengar i åldern barn som säljer jultidningar är. Det verkar även vara ungefär samma koncept nu som då, barnen som säljer får en liten del i pengar, och resten av betalningen består av prylar, och man måste sälja en hel del för att få något mer roligt än en flamingolampa.



Sålde ni jultidningar när ni var små?

3 kommentarer:

  1. Jag gjorde det och det var typ enda inkomstkällan. Även fast jag är helt emot det egentligen kommer jag att köpa av syskonbarn och egna barn i framtiden. Det tar emot, för allt är bara dyrare, men det är faktiskt typ deras enda chans att tjäna egna pengar (även fast min unge plockar en del pantburkar).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, det är svårt att inte stödja barnen!

      Radera
  2. Hej!
    Julklappstips från en fattig student <3
    Jag handlar från butiker via: www.refunder.se/b/Spara50
    Dessa är mina favoritbutiker

    Campadre:
    https://campadre.se/tipsa/7817?utm_source=mgm&utm_medium=sharelink&utm_campaign=7817

    Lyko:
    https://referme.to/9vACAmo

    SvaraRadera