onsdag 6 mars 2024

Länge sen sist

Nu var det ett tag jag skrev här, men börsen tuffar på och mina huvudkonton har gått ungefär som OMXSGI sedan start. Det har inte blivit mycket tid för börsen för mig nu i närtid, men det känns skönt att ha en strategi att följa och som på lång sikt ger stor effekt. Jag har på senare tid glömt bort bloggande och även att följa andra, men fick ett infall så jag får se om det håller i sig. Kul att se att många tidigare bloggkollegor fortfarande är igång.

Jag ska försöka bli lite bättre på att få ut några inlägg då och då, då jag tycker att det är kul att skriva av mig. Dessutom är det kul att i efterhand kunna gå tillbaka till tidigare tankar.

Jag äger nästan bara aktier och ETFer (för råvaror), men har hyfsat stor riskspridning. Aktier är mest för att jag tycker att det är kul med utdelningar. Jag brukar jämföra med spiltans investmentbolagsfond, och den har jag tyvärr inte gått lika bra som.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar