onsdag 6 maj 2020

Nu är det lätt att spara pengar

När man måste spendera den mesta tiden hemma är det inte direkt svårt att vara sparsam. I april blev mina utgifter på strax under 9.000 kr, så det är rekord med tanke på vad mina månadsutgifter har legat på senaste åren. I vanliga fall brukar snittet ligga på runt 12.000.

Under tiden jag var student brukade de ligga lite lägre, så det är som att jag är tillbaka på studentnivå igen för tillfället.

Det blir inte direkt många resor, restaurangbesök eller annat uteliv som kostar pengar. Dessutom har jag passat på att använda skafferiet så mycket som möjligt och därmed inte handlat så mycket råvaror i april. Jag hade föredragit att kunna spendera mer pengar ute, men det är ändå kul att lägga undan ännu mer än vanligt till sparande utan att ens försöka.

Hur har er ekonomi gått under corona?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar