fredag 20 juli 2018

Jobba på sommaren

Det är skönt att jobba på kontor på sommaren, väldigt lite folk och onödiga möten och det är lättare att få saker gjorda när man inte blir avbruten hela tiden. Jag tar ut lite semester i långhelger vilket resulterar i korta sköna arbetsveckor utan att förlora så många semesterdagar.

Med tanke på det fantastiska vädret är det såklart lite tråkigt att behöva vara inne på kontoret, men då finns det semester kvar så det går att åka till en plats som är mindre grå och kall i november eller vid annat tillfälle då jobbtrötthet uppstår. Jag är nöjd med att jag kan vara ute efter jobbet nu då kvällarna också bjuder på uteväder.

Detta har inte varit min bästa rapportsäsong, både Skanska och Atlas Copco och Creades har tagit lite stryk, men då det är bolag jag vill äga på lång sikt köper jag på mig lite mer.

Det verkar som att halva Sverige brinner och vi får hoppas att bränderna går att släcka snart. Det har ju varit ett väldigt torrt år och man kan undra hur de som får för sig att grilla eller fimpa hursomhelst tänker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar