torsdag 27 september 2018

Vad händer?

Resultatet för H&M var alltså sämre än väntat, men ändå rusar aktien med 10 procent idag. Själv sålde jag mina aktier i H&M tidigare i veckan och missade denna uppgång, men jag tror att jag kan få bättre avkastning på annat håll på sikt och vill som jag tidigare sagt minska antalet bolag i portföljen.

För övrigt har jag nu avinstallerat Avanzaappen och några fler appar, det finns ingen anledning för mig att ha den då jag bara loggar in för ofta. Nu är mitt mål att bara logga in någon gång i månaden, mina portföljer är långsiktiga. För att få kontroll över sin tid krävs att inte skapa dåliga vanor som suger ut tid.

En annan sak som jag vill nämna är att Pokémon go nu har passerat två miljarder dollar i intäkter. Alltså ett spel som inte har så mycket innehåll och som folk borde tröttna på efter en vecka, men som alltså har lagts ner väldigt mycket speltid på under flera år för många. Dessutom är ju spelet gratis att spela och det är frivilligt att betala för föremål i spelet. Visst, folk gör vad de vill med sin tid, men jag tycker att det är mer intressant att uppleva verkligheten och inte gå och stirra på mobilen varje gång jag promenerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar