måndag 17 juni 2019

Sälj till sillen?

Inte för att jag har FIRE som plan, men med sommar och vädret senaste tiden hade det klart varit trevligt att jobba avsevärt mindre än heltid. Det har inte blivit så mycket tid för bloggande då jag mest varit utomhus den lediga tiden jag ändå har haft.

Pengarna på börsen har jobbat på, och jag har aldrig varit med om en större värdeökning av mina tillgångar än senaste två veckorna. Dels för att börsen har gått upp en del, och för att mina totala investeringar byggts upp över tid, så varje procents uppgång eller nedgång blir mer kännbar. Sell in May har hittills inte varit en bra idé detta år, och att försöka tajma marknaden är ändå inget jag tror på. För er som vill sälja till sillen så är det ett par dagar kvar.

Om ändå börsen gick såhär varje månad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar