lördag 1 juni 2019

Veckor som de borde vara

Denna vecka har det inte varit jobbigt att jobba, tack vare endast fyra arbetsdagar, varav en klämdag som många tog ut en semesterdag på och därmed blev kontoret klart lugnare än vanligt. Samma sak nästa vecka.

Jag skulle ekonomiskt lätt kunna jobba fyradagarsveckor hela tiden om jag ville, eller till och med tredagarsveckor då jag har låga utgifter. Teoretiskt sett alltså, att får arbetsgivaren att gå med på det skulle nog vara svårare. Det går dock att anmäla sig till någon slapp kurs på deltid då man har rätt att att studera, men prio för mig nu är att spara ihop till så mycket aktier som möjligt. Om jag spar ihop så mycket som möjligt nu, så kommer detta sparande kunna ge avkastning lång tid framöver.

Jag hade gärna sett att röda dagar var lite mer jämt fördelade över året, efter midsommar får vi ju vänta till jul på nästa gång, men bättre att vi har röda dagar än att inte alls ha det. Det är trots allt skönt att vara lite tvångsledig ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar