måndag 24 juni 2019

Slut på röda dagar

Sådär, då var midsommar över, och nu har vi inga fler stängda dagar på börsen på ett halvår. Hoppas ni hade en bra midsommar, det hade jag.

Nästa börsdag som blir påverkad av oregelbundenhet nu är första november som tydligen är en halvdag, men inga fler helstängda vardagar förrän jul på svenska börsen.

Inte för att det spelar roll om vi har stängda dagar, jag kollar mina konton någon gång per vecka för tillfället, och vill egentligen hålla mig borta mer. Investeringar är långsiktigt och dagshandel är kortsiktigt. Det senare håller jag mig gärna borta från, men av nyfikenhet går jag in och kollar mer ofta än jag vill.

4 kommentarer:

  1. En annan ser på det halvår med röda dagar som har varit med en tacksamhetens tår i ögonvrån. Aldrig förr ha jag kunnat ta ut så många härliga veckor till kostnaden av så få semesterdagar. Det har givit så mycket extra energi i arbetet som jag förhoppningsvis snart lämnar ändå. Det känns långt och mörkt fram till julledigheten sedan.

    https://utbrytningen.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med! Jag brukar ändå spara lite semesterdagar och ta ut under hösten, att ha fulla jobbveckor hela tiden i ett halvår är lite väl jobbigt.

      Radera
  2. Hej!

    Är du intresserad av att din blogg syns i flödet på bloggfeed.se och finansfeed.se? Det är naturligtvis helt gratis!

    Låter det intressant så får du gärna kontakta oss på kontakt@bloggfeed.se så kan vi ta det vidare därifrån!

    Med vänliga hälsningar
    Teamet bakom Bloggfeed

    SvaraRadera