tisdag 30 april 2019

En tredjedel av 2019

Nu har en tredjedel av året gått och min blogg har varit stängd ett litet tag för att spara tid och för att fokusera på annat. Jag har inte fokuserat så mycket tid på börsen, men jag har ändå investerat varje månad. Dock har jag sparat en del i likvida medel, då jag ser över min investeringsstrategi. 

Fokus i min huvudstrategi är att sprida risker över många bolag och branscher, så att gå ungefär som index är rimligt. Mycket på grund av att jag hade lite stor vikt i Swedbank har gjort att det inte riktigt gått som index hittills i år. Jag viktade ner Swedbank rätt mycket, men lite för sent. Det har ändå blivit en hyfsad avkastning hittills i år, det blir intressant att se hur resten av året går. Jag ska försöka vara lite mer bloggaktiv nu.

Huvudkontots utveckling


2 kommentarer:

  1. Coolt - Då har jag även upptäckt din sida.

    Tack Minimalistspararen - ja det går framåt för mig, och man se skillnad från år till år. Glad över hur du läser på min sida.

    Skall bli kul att följa sina framsteg.


    Mvh VÄL

    SvaraRadera