torsdag 9 april 2020

Räcker stimulanspaketen?

Efter senaste tidens uppgång är börsen "bara" ner runt 15 procent sen årsskiftet. Trots ett antal varsel som de flesta i början av året hade trott varit helt orimliga och att produktionen i världen i princip stått still i ett par månader har börsen börjat hoppas.

Företag som redan innan denna tid var högt belånade kommer att få det riktigt svårt, och alla som blir av med jobben nu kommer förmodligen inte ha lätt att få nytt jobb kommande tiden. Att smittotakten har börjat avta lite i Europa senaste tiden samt alla stimulanspaket verkar ha fått börsen att börja hoppas på ljusare tider.

Vi får hoppas att stimulanspaketen hjälper till tillräckligt mycket, men jag tror att börsen tar ut glädje i förskott nu. Jag avvaktar med att handla till nästa dipp kommer.

På mitt jobb har det börjat pratas om eventuella varsel, men inget är klart än. Jag känner mig hyfsat säker då jag jobbat längre än många andra, men jag vill ändå börja bygga upp lite mer buffert om det skulle börja gå riktigt dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar