tisdag 1 maj 2018

Första maj

Hoppas in hade trevlig valborg och att ni har kul om ni är ute och demonstrerar idag. Det är ju ändå tack vare demonstrationer som vi har fått arbetsvillkor som åttatimmarsdagar osv.

På valborg var jag ute med lite vänner på krogen och de köpte shot efter shot men jag tycker att det är ganska ovärt att köpa shottar för hundra spänn som man dricker upp på en sekund. Jag föredrar öl hursom och både jag och plånboken mår förmodligen bättre än mina vänner idag.

Igår gick Oscar Properties upp med 15 %, eftersom det är fler än jag som inte förstår varför aktien fallit så mycket, och aktien fick en köprekommendation. De bygger ganska exklusiva bostadsrätter som inte är så mycket dyrare än nybyggen i allmänhet. Aktien ligger dock fortfarande lite minus för mig men jag hoppas att den går upp en del om och när bomarknaden stabiliserar sig lite mer. Eftersom det ändå är en relativt riskfylld aktie så kommer jag dock inte att köpa på mig mer för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar