måndag 5 augusti 2019

Har ni gjort av med all semeter än?

Jag har nu haft semester, men har inte gjort av med alla årets semesterdagar än. Av samma anledning som att jag inte gör av med alla pengar lagom till att nästa lön kommer så sparar jag lite dagar, då jag tycker att det är bra att ha som buffert vid behov.

Många av mina kollegor kommer tillbaka denna vecka, och har gjort av med alla dagar, så de får vänta nästan ett år på att ha lite ledighet igen, det lär väl ta någon vecka innan de börjar längta efter nästa års semester. Själv tar jag ut lite mer senare utan att behöva vänta ett år. Den som spar den har.

Har man barn kanske det är en annan sak, då det gäller att fylla upp bemanningen för dessa, men eftersom jag inte har barn än så föredrar jag att kunna vara flexibel med semestern. Brukar ni göra av med all semester i en klump, eller spar ni för behov under den mörka delen av året?

Under semestern har jag även tagit ledigt från uppdateringar från bloggar och börsen, men det verkar inte ha hänt särskilt mycket för mina investeringar. Inga större varken fall eller uppgångar, så börsen verkar också haft lite halvsemester, även om andra bloggare brukar säga att börsen jobbar för dem även när de sover ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar