tisdag 26 juni 2018

Lön och inköp

Nu när lönen trillade in på kontot passade jag på att gå på stan och utnyttja rean och handlade lite kläder jag borde köpt för flera månader sedan. Jag gick till Arket för första gången och blev positivt överraskad. Några plagg köptes där till 50 % av fullpris.

En trevlig butik och jag gillade kläderna, dock ser jag inte att dessa butiker skulle kunna göra någon större skillnad för H&M, det får ju plats klart mindre kläder när butiken ska fyllas med inredningsvaror osv, som knappast kan stå för jättestora intäkter. Det kan nog ändå vara bra för H&M att testa olika koncept för att se vad som funkar.

Zara besöktes också och som vanligt stod jag inte ut länge där, mindre trevlig butik får man leta efter. Trevlighetsfaktorn är ungefär lika med Lidl fast med mer kaos, med allt för mycket kläder på för liten yta. Zara känns lite som en blandning av fruktförsäljningen på Hötorget och en tafflig loppmarknad. Kläderna har jag inte någon större åsikt om även om det även denna gång inte blev något köp där vilket torde vara ett dåligt betyg från en kund.

Aktier har jag inte hunnit köpa sedan lönen kom, men det kommer nog att ske senare denna vecka. Har ni köpt något på rean eller några aktier?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar