söndag 24 juni 2018

Sommarrea

Midsommar i skärgården var härligt, mycket god midsommarmat och lite snaps på det. Potatis, sill och jordgubbar är verkligen godast på midsommar!

Imorgon kommer lönen och jag kommer att sätta in en del på sparkonto för att bygga upp min buffert lite och en del går till ökning av portföljen. Något mer som jag har tänkt hinna med är att köpa lite kläder jag behöver på sommarrean. Det finns oftast ingen anledning att handla när det inte är rea, men se till så att ni inte köper saker ni inte kommer att använda eller kläder i fel storlek bara för att de råkar vara billiga.

Jag har inte hunnit planera in så mycket semester än, min arbetsgivare är ganska flexibel så jag behöver inte säga till så långt innan så länge det inte är för lång sammanhållande semester.

Jag föredrar ändå att sprida ut semestern över året då jag mentalt inte skulle klara att ta ut all årets semester på samma gång. Dessutom brukar det vara lugnare på kontoret under sommaren vilket gör att eventuell jobbstress minskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar