måndag 18 juni 2018

Sill och potatis

Nu när det är midsommarvecka får man passa på att köpa på sig en del sill och potatis. Potatis för några öre per kilo lockas det med i många butiker och sill går också att få tag på billigt, även om det blir godare om man lägger in den själv.

Idag tog det för första gången på länge emot att gå till jobbet. Vissa dagar är såklart roligare än andra, men friheten att kunna jobba mindre ger energi till att spara mer. Fyradagarsvecka denna vecka är skönt hursomhelst. De senaste veckorna har jag fått in nästan 4000 kr från lite gamla tvspel och onödigt bråte, nu har jag inte mycket saker av värde kvar.

En ny uppdatering på mitt konto idag är att jag har fått lite Epirocaktier då Atlas Copco har delats upp och första handelsdagen för var idag. Jag behåller dem tillsvidare, hur gör ni med Epiroc?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar