fredag 18 januari 2019

Årets fattigaste månad

Januari kallas av många för årets fattigaste månad. Det som brukar syftas på är en viss överkonsumtion i december. Om avkastningen på mina investeringar skulle vara konstant så skulle ju januari per definition vara även min fattigaste månad eftersom den kommer först på året.

Inte för att jag direkt känner mig fattig, men resten av året kommer förhoppningsvis rikare månader än nu. Hittills i år har mina investeringar procentuellt sett gått upp ungefär lika mycket som börsen förväntas göra på ett år, så det kommer förmodligen inte att fortsätta lika bra hela året.

Dock är det delvis en liten rekyl från nedgången i slutet av förra året, men marknaden är fortfarande orolig av oron i USA osv. Jag känner att det är skönt att jag inte är statligt anställd i USA, det hade ju varit tråkigt att missa typ en månadslön för att en twitterclown är på dåligt humör.

För övrigt tar jag gärna emot förslag på extrainkomster, jag känner att det vore kul med lite fler såna nu när jag är klar med bettingbonusarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar