fredag 4 januari 2019

Årets första arbetsvecka

Detta inlägg är en annons för Avanza och innehåller annonslänkar.  

Första arbetsveckan för detta år är nu avklarad, och det blev en kort sådan. Jag har för övrigt tänkt testa lite med affiliate, för att se hur det funkar. Jag har tänkt jobba lite mer i år på andra inkomstkällor än jobb och investeringar, förslag mottages gärna.

Denna gång blir min affiliate för Avanza, där jag ändå är nöjd kund. Vissa har klagat på att det procentuella courtaget är högt vid små affärer, men om man som jag sprider ut köp över tid blir enskilda köp ändå inte så dyra, ett köp för strax under 600 kr innebär det ett courtage på 1/600 0.167 %. Om du har konto hos annan bank så går det ju ändå att testa Avanza, upp till 50.000 kr är det ändå helt courtagefritt. Jag har dessutom min tjänstepension hos dem och tycker att det funkar riktigt bra och det skönt att ha investeringarna samlade på samma plats.
Klicka här min affiliatelänk, om du vill testa ett konto får du gärna använda den.

En annan orelaterad kul sak som årsskiftet bidrog till var att bloggare som Molekylär ekonomi, Chansar mest och Sparpingvin har tittat fram igen efter lång tystnad, hoppas att de fortsätter att skriva mer nu under året!

1 kommentar:

  1. Letar du efter ett skuldkonsolideringslån, osäkra lån, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital mm! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. E-post till: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera