tisdag 15 januari 2019

Betting och behovsanalys

Senaste veckan har jag haft lite fullt upp och varken följt bloggar eller börsen särskilt mycket. En sak jag däremot gjort är mitt lilla extraknäck som jag tidigare skrivit om.

Eftersom nya lagen för bettingbolag i Sverige kom vid årsskiftet så går det att få insättningsbonus från vissa av dem igen, så där har jag passat på att tjäna ca 6.000 kr tack vare riskfri betting. Dessutom är dessa pengar skattefria, så det motsvarar klart mer än om jag hade fått motsvarande i lön. Dessa kommer gå in på börsen så snart som möjligt.

Det är väldigt konstigt att det går att tjäna pengar så enkelt på detta, och det är tråkigt att bettingbolagen utnyttjar personer som inte har bra koll på pengar, och de som har lätt att bli spelberoende. Men för oss som har koll så finns det alltså möjlighet att istället utnyttja bettingbolagen.

En sak som däremot har märkts nu med nya lagen är att den som skapar ett konto måste bestämma en insättningsgräns för sig själv, och dessutom står det tydligt hur mycket man har gått plus eller minus netto på kontot. Ett steg i rätt riktning, men bettingbolag är ett klart exempel på något som inte tillför samhället något positivt.

En annan sak som nyligen hänt är att jag fick ett mejl angående kostnadsfri behovsanalys från Danske bank. Om jag hade jobbat på deras PR-avdelning så hade jag varit försiktig med att skicka ut såna mejl med tanke på all publicitet de redan fått. ;)

Vi vet ju att de har hjälpt diverse kunder med "behovsanalys" tidigare, och vi har ju sett hur det har gått. Hursom, bland bankverksamhet finns det väl egentligen bara två kategorier, de som är dömda och de som ännu har blivit påkomna.

2 kommentarer:

  1. Vill du berätta mer om din riskfria betting? Kommer inte ihåg för det var så längesedan jag gjorde det. Tack på förhand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är mitt tidigare inlägg angående detta: http://minimalistspararen.blogspot.com/2018/07/angaende-extrainkomster.html

      Och det är lätt att googla efter guider, till exempel här:
      https://www.oddsmonkey.com/matched-betting/free-tutorials/
      Lycka till om du också kör!

      Radera