torsdag 14 juni 2018

Båtar och landställen

Nu när det är sommar har många på jobbet och andra ställen börjat prata om semestrar och dyra sommarintressen. Den ena har dyrare båt än den andra och bilar och landställen som drar ett rejält kassaflöde. "Jag var tvungen att köpa en ny ... till landstället. Det gick på tiotusen men det var det värt" får man ofta höra om den ena pryl efter den andra.

Visst, det är trevligt att ha landställe när man bor i stan, men jag förstår inte hur alla orkar spendera hela semestrarna med att jobba på sina landställen. Allt från att laga sina båtar till att bygga verandor.

Dyrt och jobbigt är det. Jag har dock turen att ha föräldrar och vänner med föräldrar som har landställen, så jag har möjlighet att låna kortare tider eller åka ut med vänner till deras föräldrars landställen och slipper allt arbete som krävs, även om jag hjälper föräldrarna lite när jag är ute.

Det känns ganska ovärt att ha landställen som är så dyra att man måste jobba mer för att ha råd med dem så att semestern inte räcker till för att hinna vara på landställena.

2 kommentarer:

  1. Ja, så har jag också en arbetskamrat som resonerade, så de sålde sitt lantställe. Du kan tro de vuxna barnen blev förbannade, nu hade de ju ingenstans där de kunde semestra gratis längre.

    SvaraRadera