lördag 16 juni 2018

Snart midsommar

Nu är det tydligen fotbolls-VM i Ryssland. Ungefär lika intressant som statussymboler som klockor och dyra bilar enligt mig. Det är synd att det inte finns liknande stora folkfester som har något intressant fokus. Jag gillar musikfestivaler eftersom jag lever för musik, men de är ju inte stora i samma skala som sportevent. Vattenfestivalen var ju en trevlig folkfest, men jag var lite för liten för att fullt kunna uppskatta den när den fanns.

Nästa vecka är det midsommar och sista fyradagarsjobbveckan innan jul, bortsett från semester. Skönt för alla ekonomiskt fria där ute att slippa tänka på sånt, men kul att börsen har färre lediga dagar kommande tiden.

Jag ser klart fram emot att ha lite semester snart, även om jag gillar mitt jobb så är det inte direkt som att jag lever för att jobba. Vissa kollegor verkar dock göra det, det är flera som inte tar ut kompledigt som de har rätt till vilket är mycket märkligt tycker jag. På tisdag är det redan uppesittarkväll igen, det blir kul som vanligt kan man hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar