lördag 17 februari 2018

Veckans köp

Denna vecka har jag ökat i H&M, Castellum, Skanska och Cloetta. Mest för att öka min direktavkastning på portföljen lite då jag siktar på att ligga över 3%, vilket jag gör nu efter senaste köpen. Nästa vecka kommer lönen och månadens sparande kommer mest gå till att jämna till lite så att mina huvudinnehav hamnar närmare varandra i värde då jag satsar på att ha dem jämt fördelade. Jag kommer också att betala tillbaka skulden på min kredit på Avanza som jag nämnde tidigare i veckan.

Senaste tiden har jag lyckats vara lite extra sparsam. Jag kommer nog vänta lite med att investera extra överskott från detta då jag skulle behöva ha lite större buffert då jag för tillfället bara har runt 5.000 kr på kontot, resten är i aktier och boende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar