onsdag 4 april 2018

Zalando

Ofta jämförs Zalando och H&M när det kommer till onlinehandel. Det kanske är något jag missat, men nyligen var första gången jag var inne på Zalandos hemsida för att kolla vad de säljer.

Deras kläder är ju inte alls lika H&M:s. H&M säljer enligt min mening snygga basickläder som inte sticker ut för mycket och dessutom till bra pris. På Zalandos hemsida hittade jag mest märkeskläder med loggor på och dessutom är dyrare än H&M (kanske bra för aktieägarna?). Själv brukar jag inte köpa kläder med märken på dels för att jag inte tycker att det är snyggt och dels för att jag inte vill gå runt och göra gratisreklam. Gratistidningar är ju gratis för att de har reklam i sig, medan märkeskläder kostar extra för att gå runt och marknadsföra tillverkaren. Jag förstår ingenting.

Hursomhelst tycker jag att H&M gör något unikt då de till skillnad från många andra märken inte trycker sin logga synligt på kläderna. Efter att varit inne på Zalandos hemsida blir jag sugen på att köpa fler aktier i H&M. Risken är dock hög och jag tycker att ledningen har klantat sig rätt mycket, så jag kommer nog inte att öka i närtid trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar