torsdag 18 oktober 2018

En vecka till lön

Inte för att jag spenderar all min lön innan nästa lön kommer, men om en vecka är det löning igen och det får mig att tänka till på den psykologiska effekten av lön. En del går all in på shopping eller annat så fort lönen kommer och andra hänger på uppesittarkväll och funderar på vilka aktier de vill köpa.

Jag brukar sprida ut mina köp under månaden, men ändå följa uppesittarkväll som en kul grej och hänga med på aktuella ämnen gällande börsen.

Eftersom detta har varit en skakig månad och kommande veckan innehåller många rapporter så tror jag att uppesittarkväll kommer att kunna innehålla lite extra mycket intressanta ämnen, den som lever får se.

I övrigt har livet varit lite rörigt senaste tiden och jag har fått mycket tid att fundera på framtiden och hur jag borde prioritera saker i allmänhet. Pengar betyder inte så mycket, men det är ändå skönt att jag investerar mycket för att trygga min ekonomi på sikt. Det finns trots allt många som belånar sig för att shoppa eller spendera sina pengar på onödigheter, många av dem skulle få ett bättre liv om de kom över till sparvärlden.

En gång är ingen gång, så se till att sätta in pengar till investeringar kontinuerligt istället för en enstaka gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar