fredag 26 oktober 2018

Tre år sedan

Nu är OMX30 under nivån som den var för tre år sedan, bortsett från utdelningar. Jag har passat på att fylla på lite i många av mina innehav nu när lönen kom, men jag håller på att bygga upp en liten buffert av likvida medel så det blev bara för ett par tusen kronor.

För tillfället är det skönt att jag inte har alltför mycket i min portfölj än, så i kronor räknat har den "bara" fallit ett par tio tusental i kronor räknat senaste tiden. Eftersom portföljen inte är pengar jag behöver de närmaste åren så spelar fallet ingen roll, varken ekonomiskt eller psykologiskt.

Jag tänkte strunta i att hålla särskilt mycket koll på börsen för tillfället nu, jag har ändå inte så mycket mer pengar att investera så min portfölj får jobba på utan tillsyn, men jag var såklart tvungen att logga in på Avanza nu när jag skulle investera en del av lönen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar