tisdag 30 oktober 2018

Ännu en månad

Nu är mina utgifter för denna månad avklarade och jag klarade mig strax under 12.000 kr då jag varit ute en del på krogar och kaféer, men inga speciella dyra inköp har gjorts. 

Höstvädret har gjort att jag hellre har vistats inomhus än utomhus vilket har bidragit till utgifterna för uteliv har blivit relativt höga denna månad. Förmodligen kommer november att bli billigare och början av året hade jag låga utgifter, så det kan bli så att jag klarar mig på under 10.000 kr i snittkostnad per månad för året som helhet vilket jag anser vara helt okej.

Portföljen har denna månad gått sådär på grund av den lite griniga börsen, men jag ser ut att klara mitt årsmål i portföljen om inget alltför drastiskt sker.

Astra är den aktie som gått bäst i min portfölj senaste tiden. Deras VD Pascal Soriot har en årslön på över 100 miljoner, så han är nog också nöjd. Det är ju en helt okej lön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar