torsdag 8 november 2018

Spelaktier

Starbreeze föll nästan 15% igår, då deras version av Walking Dead är ute för PC nu. Det blir intressant att se hur mycket detta kommer att sälja då det påverkar Starbreezes framtid rent allmänt. Även konsolversionerna som kommer i vår blir intressanta.

Sverige har en hög andel spelbolag och det finns en tradition att göra bra spel här, jag hoppas att det kommer att gå bra för Starbreeze. Även om jag inte själv har aktien längre, men gillar att de bidrar till Sverige som gamingland.

Om jag skulle fylla på med en gamingaktie i portföljen så skulle det nog ändå bli Paradox då den har blivit billigare senaste tiden och har mer diversifiering i olika spel, men för tillfället avvaktar jag och kör mer på investmentbolag och företag inom industri och fastigheter eftersom jag tycker att fysiska produkter är mer överskådligt när det kommer till affärsmodeller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar