måndag 20 augusti 2018

Lådor

Enligt Tradera så har folk i vårt land i genomsnitt sex flyttlådor oanvända prylar i sina hem. Det är  förmodligen mer saker än jag totalt har om jag packar allt jag äger.

Så ni som har mycket oanvända prylar, passa på att sälja dem och omallokera dessa till något som ger avkastning istället. Att ha kvar onödiga prylar när det finns andra som istället kan använda dem bättre är totalt onödigt. Begagnatsidor är verkligen ett bra exempel på win-win, säljaren får pengar och blir av med något som inte behövs och köparen får saken till ett bra pris.

Nu är såklart onödiga prylar ett relativt begrepp, men de flesta saker som inte har använts på mer än ett år kommer förmodligen inte att användas igen.

Idag fick jag av någon anledning första höstkänslan, kanske för att alla är tillbaka på jobbet nu och kvällarna börjar kännas mörkare. Jag tycker att början på hösten är mysig, men det är för få bra saker på hösten. Inga röda dagar, nästan inga utdelningar och mörkare för varje dag. Trots allt är det fortfarande sommar och det gäller att passa på att vara ute så mycket som möjligt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar