söndag 30 september 2018

Billigt, billigt

I september hamnade mina utgifter på strax under 11.000 kr. Jag behövde köpa några saker till hemmet och så blev det några konserter och andra engångsutgifter, vilket gjorde att det inte blev en jättebillig månad, men ändå inte särskilt dyr.

Idag gick jag in på ÖoB och slogs av hur billigt det var med förbrukningsvaror. De flesta kostade mindre än halva priset jämfört med Willys, så jag köpte lite städsaker jag behövde, tvättmedel och tandkräm. Jag kommer helt klart att börja handla mer förbrukningsvaror hos dem då det mesta var billigare än jag har upplevt tidigare när jag har handlat hos dem.

Ett annat spartips är att handla mat och förbrukningsvaror i storpack på matsmart.se, de har väldigt låga priser på vissa saker då de säljer sånt som annars skulle slängas. De har fri frakt vid köp över 500 kr, även om det kan vara svårt att komma upp i det med deras låga priser och begränsade sortiment.

2 kommentarer:

  1. Som med alla billighetsaffärer som Rusta, ÖB. Netto och Gekås gäller det ju att ha koll. Vissa kampanjgrejor är ofta ruskigt billigt, men har du otur är det dyrare än t.ex. ICA. Har hänt mig flera gånger när jag knallat in på ÖB för att köpa nåt utan att titta på prislappen, och sen har Fru Snålgris klagat på hur mycket jag fick betala. Tandkräm kan man handla billigt på Jula när de har kampanj, 5 kr för en stor tub Colgate. Tväggmedel funkar ICA Basic utan problem. och för städning duger vanligt diskmedel med citron bäst :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gäller verkligen att hålla koll, men 30 kr för 1.8 kg tvättmedel till exempel är svårslaget!

      Radera