fredag 9 mars 2018

Jobba i annat land?

Jag har tänkt lite på att jobba ett tag i ett annat land där det är klart bättre lön än i Sverige. Jag är inte så sugen på USA då deras syn på anställda är ganska dålig och jag är skeptisk till USA i allmänhet, men ett land närmre, som till exempel Norge skulle kanske kunna vara intressant något år.

I Norge skulle jag tjäna mellan runt 20.000 kr mer i månaden brutto. Levnadskostnaderna där är såklart högre, men eftersom jag är bra på att leva billigt så skulle jag nog kunna spara ganska mycket mer per månad där än jag gör idag. Mat brukar ju alltid gå att laga hyfsat billigt om man är flexibel, men ett problem när man kommer utifrån är ju att det kan vara svårt att hitta billigt boende.

Har ni liknande funderingar? Vad finns det för fördelar/nackdelar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar