onsdag 7 mars 2018

Några aktieköp

Idag har jag ökat mitt innehav i Latour, Skanska och Cloetta och med nuvarande innehav kommer jag totalt att få mer än 5.000 kr i utdelningar från hela min portfölj i år. Jag har utnyttjat superlånet lite väl mycket på Avanza nu och har använt mer än tre fjärdedelar av min lånegräns, men eftersom jag kommer att få en del tillbaka för reseutlägg och traktamenten från jobbet kommande månaden och vill försöka investera med en jämn spridning så använder jag lånet för att köpa lite i förhand för att sprida ut inköpen mer lika över flera månader.

Kommande halvåret har jag tänkt försöka investera i snitt 20.000 kr per månad, det är hyfsat mycket men jag tror att jag kommer att lyckas om jag inte gör något för dyrt i sommar. Imorgon eller på fredag kommer deklarationen digitalt, så då får jag också veta mer exakt vad jag får där. Jag har beräknat att det åtminstone är några tusen jag kommer att få tillbaka på skatten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar