torsdag 26 juli 2018

Angående extrainkomster

När något låter för bra för att vara sant så är det nästan alltid det. En sak som faktiskt är lika bra som det låter är bettingbolagens välkomstbonusar. Jag har inget som helst sportintresse och har inte varit intresserad av odds och bonusar men har via annonser på stan och olika källor hört om bettingbolagens välkomstbonusar tidigare.

Senaste tiden har jag utnyttjat detta och spelat dem mot varandra på en spelbörs för att uppfylla omsättningskraven för bonusar.

På runt tre veckor har jag gått runt 20.000 kr plus på detta, jag har inte tänkt gå igenom hur man gör här då det finns tillräckligt med sidor som förklarar, men om ni söker på bettingbonusar eller arbritragebetting så kan ni göra samma sak. Det har tagit lite tid, kanske totalt 50 timmar, så det resulterar i en timlön på 400 kr skattefritt, vilket är en riktigt bra timlön.

Jag har dessutom lärt mig en del saker. Dels hur spelbetting ens går till. Dels att det finns sjukt många bettingbolag. Dels att många hemsidor ser väldigt lika ut, många bygger på samma plattform, men den lathet som gör att de olika sidorna inte ens försöker göra något eget är intressant. Vissa sidor är sjukt oseriösa och sänker ens maxinsats till runt 50 kr med omsättningskrav på flera tusen så att man inte ska kunna få ut sin bonus, så det gäller att se upp för de oseriösaste.

De svenska sidorna är lite mer politiskt korrekta och har ofta någon kille och tjej med varsin sporttröja på sig, medan hemsidorna från andra länder har någon lättklädd tjej och visar en ganska unken syn på män "idioter som går att lura av alla pengar på sportbetting genom att locka med lättklädda kvinnor på hemsidan" och dels med allmän objektifiering av kvinnor. Jag har svårt att förstå hur någon kan vilja jobba på ett bettingbolag, förmodligen gör de vad som helst för en (förhoppningsvis?) bra lön och helt utan några moraliska hinder.

Jag är i allmänhet för att folk ska ha fria val att göra vad de vill med sina liv, men spelbolagen är på gränsen till vad jag tycker är okej då de uppenbart utnyttjar svaga personers oförmåga att ha någon som helst känsla för pengar. Det är lite som att stjäla från barn. Att man kan få mer än tusen kronor bara för att registrera sig och testa att spela säger ju en hel del om branschen.

Det har hursom varit både lärorikt och jag har kunnat öka min totala portfölj med en helt okej summa.

2 kommentarer:

  1. Sidoinkomster är jag mycket intresserad av, inte minst efter att jag slutat jobba då ett par tusen i månaden extra skulle sitta fint. Vill dock inte jobba "för hårt" för extraslantarna.

    Bonustrading ska jag absolut pröva i höst när det är lite svalare på kvällarna.

    Har bara nyligen läst någon sida på nätet, men det verkar ganska safe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan rekommendera det iaf, det värsta som kan hända är att ett spelbolag låser pengarna du har hos dem, men risken är liten och så länge du spelar på flera olika så kommer du att gå plus totalt sett.

      Radera