måndag 30 juli 2018

Månadssammanfattning

Tiden går fort och nu är snart juli slut. En trevlig månad med fantastiskt väder och lite semester. Eftersom jag inte behöver köpa något mer innan månadsskiftet så kan jag nu sammanfatta månaden.

Mina utgifter slutade på strax under 12.000 kr. Alltså lite högre än vanligt, dels för att semester har kostat lite extra och dels för att jag har köpt lite kläder jag behövde samt en sak som jag inte nödvändigtvis behövde, men som jag ville ha.

Jag är medveten om att det är relativt lågt jämfört med vad snittbefolkningen gör av med, men jag har inte barn eller bil eller andra saker som kan kosta. Mitt mål är också att spara så mycket som möjligt nu då jag inte behöver spendera så att jag har en stabil ekonomi i framtiden när min livssituation förhoppningsvis ändras.

Jag fick in en del extra denna månad tack vare bettingbonusar som jag tidigare skrev om och min portfölj har nu passerat 300.000 kr. Målet på en tredjedels miljon för helåret ser ut att bli lätt att klara, men det beror såklart  också på hur börsen går.

Jag har lite saker hemma som jag inte har använt på mer än ett halvår, och alltså enligt min minimalismregel måste göra mig av med. Jag kommer att sälja dem på blocket så fort jag får tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar