tisdag 3 juli 2018

Halvårsrapporter

Nu i dagarna är det många som lagt upp halvårsrapporter av sina portföljer, med nyckeltal som sparkvot, utdelning, tillväxt osv. Det har varit intressant att följa.

Jag har inte haft tid att sätta ihop några fina diagram pga. andra projekt, men min portfölj har mer än dubblerats detta halvår tack vare att den var relativt liten från början, jag har haft en hög sparkvot från lönen och dessutom har jag fått en del pengar på andra saker än lön, som traktamenten, korttidsuthyrning av min lägenhet, blocketförsäljningar med mer.

Min portfölj ligger enligt Avanza runt 10 % upp sedan nyår, men en stor del av pengarna har satts in sent under halvåret vilket tyvärr gör att inte alla pengar i portföljen har tagit del av hela den procentuella avkastningen.

Jag ligger lite väl bra till med mina mål som var 100 blogginlägg och 333.333 kr i portföljen vid årets slut, så om börsen inte kraschar totalt så blir det lite väl lätt att nå målet, men det är första gången jag har satt upp mål på bloggen. I och med att detta är första halvåret för mig som bloggare så har jag lärt mig en hel del och dessutom blivit bättre än innan på att följa andra bloggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar